Суббота, 27.04.2024, 14:12
Приветствую Вас Гость | RSS
Главная | Статут школи 2020 | Регистрация | Вход
Меню сайта
Вход на сайт
Категории каналов
Календарь
«  Апрель 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Архив записей
Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 16
Друзья сайта
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • База знаний uCoz
  • Статистика

    Онлайн всего: 1
    Гостей: 1
    Пользователей: 0
    Олексіївська ЗОШ І-ІІ ступенів

                                  

                                                     ЗАТВЕРДЖЕНО

                                               рішенням сесії

    Білокуракинської селищної ради

                                                                       від  21.10.2020 року №85/12

                                                                           _____________ Сергій  СІРИК

     

     

     

     

     

    СТАТУТ

    ОЛЕКСІЇВСЬКОЇ ГІМНАЗІЇ 

    БІЛОКУРАКИНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ  ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

    (НОВА РЕДАКЦІЯ)

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    І. Загальні положення

    1.1. Олексіївська гімназія Білокуракинської селищної ради Луганської області, що утворена рішенням сесії Білокуракинської селищної ради №85/12 від 21.10.2020 р. «Про зміну найменування та типу навчального закладу – Олексіївської ЗОШ І-ІІ ст. та затвердження Статуту у новій редакції» - є правонаступницею всіх майнових прав та обов’язків Олексіївської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Білокуракинської селищної ради Луганської  області.

    1.2. Повна назва закладу: Олексіївська гімназія Білокуракинської селищної ради Луганської області, скорочена назва: Олексіївська гімназія .

    1.3. Юридична адреса Олексіївської гімназії: вул. Шкільна,18, село Олексіївка, Сватівський район, Луганська область, 92242,

    адреса електронної пошти: olsh_bk@ukr.net

    1.4. Олексіївська гімназія Білокуракинської селищної ради Луганської  області (далі – гімназія) є юридичною особою, неприбутковим закладом освіти, має самостійний баланс, печатку, штамп, бланк, ідентифікаційний номер. Олексіївська гімназія є комунальною власністю Білокуракинської селищної ради.

    1.5. Основним видом діяльності гімназії є освітня діяльність у сфері загальної середньої освіти: забезпечує здобуття початкової та базової середньої освіти відповідно до ліцензії (ліцензійних умов).

    1.6. Гімназія у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», спеціальними законами, іншими актами законодавства у сфері освіти і науки та міжнародних договорів України, рішеннями засновника та уповноваженого органу управління, цим Статутом.

    1.7. Мовою освітнього процесу в гімназії є державна мова.

    1.8. В структірі гімназії є такі структурні підрозділи:

    – Початкова школа Олексіївської гімназі Білокуракинської селищної ради Луганської області (1-4 класи). Скорочена назва: «Початкова школа Олесіївської гімназії»;

    –гімназія (5-9 класи).

    1.9. Засновником Олексіївської гімназії є Білокуракинська селищна рада   (Код ЄДРПОУ - 04335447, місцезнаходження: площа Шевченка, будинок 4, смт. Білокуракине, Сватівського району, Луганської області, Україна, поштовий індекс 92200) (далі - Засновник).

    Уповноваженим органом управління Олексіївською гімназією є Відділ освіти Білокуракинської селищної ради.

    1.10. Головною метою діяльності гімназії є забезпечення реалізації права громадян на здобуття початкової та базової середньої освіти.

    1.11. Головними завданнями гімназії є:

    – всебічний розвиток, навчання, виховання, виявлення обдарувань, формування моральних цінностей і соціалізації особистості, яка здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і здобуття освіти упродовж життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності, дбайливого ставлення до родини, власної країни, довкілля, спрямування своєї діяльності на користь іншим людям і суспільству;

    – формування в учнів компетентностей, визначених Законом України “Про освіту” та державними стандартами.

    1.12. Гімназія самостійно приймає рішення та здійснює освітню діяльність в межах автономії, обсяг якої визначається Законом України «Про освіту», спеціальними законами та цим Статутом.

    1.13. Автономія гімназії визначається її правом:

    – брати участь в установленому порядку в моніторингу якості освіти;

    – налагоджувати внутрішню систему забезпечення якості освіти;

    – проходити в установленому порядку громадський нагляд (контроль);

    – самостійно визначати форми, методи і засоби організації освітнього процесу;

    – самостійно формувати освітню (освітні) програму (програми);

    – на основі освітньої (освітніх) програми (програм) розробляти навчальний план, у тому числі в установленому порядку розробляти і впроваджувати експериментальні та індивідуальні навчальні плани;

    – планувати власну діяльність та формувати стратегію розвитку;

    – спільно з закладами вищої освіти, науково-дослідними інститутами та центрами проводити науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу, що не суперечить законодавству України;

    – використовувати різні форми морального стимулювання та матеріального заохочення до педагогічних працівників, учнів, інших учасників освітнього процесу у порядку, визначеному законодавством;

    – розпоряджатися рухомим і нерухомим майном згідно з законодавством України та цим Статутом;
    – отримувати кошти і матеріальні цінності від органів виконавчої влади, місцевого самоврядування, об’єднаних територіальних громад, юридичних і фізичних осіб;

    – залишати у своєму розпорядженні і використовувати власні надходження у порядку, визначеному законодавством;

    – розвивати власну матеріально-технічну та соціальну базу;

    – упроваджувати експериментальні програми;

    – самостійно забезпечувати добір і розстановку кадрів;

    – користуватись пільгами, передбаченими державою;

    – брати участь у роботі міжнародних організацій, асоціацій і рухів у проведенні науково-дослідницької, експериментальної, пошукової, просвітницької роботи;

    – здавати в оренду майно і приміщення, які тимчасово не використовуються в освітньому процесі у порядку, визначеному законодавством;

    – надавати оплачувані освітні послуги відповідно до порядку, визначеного законодавством;
    – здійснювати інші дії, що не суперечать законодавству.

    1.14. Гімназія як заклад загальної середньої освіти зобов’язана:

    – реалізовувати положення Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», інших нормативно-правових актів у галузі освіти;

    – здійснювати освітню діяльність на підставі ліцензії, отриманої у встановленому законодавством порядку;

    – задовольняти потреби громадян, що проживають на території обслуговування гімназії, в здобутті базової середньої освіти;

    – за потреби створювати інклюзивні класи для організації навчання  осіб з особливими освітніми потребами;

    – проходити плановий інституційний аудит у терміни та в порядку, визначеному спеціальним законодавством;

    – забезпечувати відповідність рівня початкової та  базової середньої освіти Державним стандартам;

    – оберігати життя і здоров’я здобувачів освіти під час освітнього процесу;

    – додержуватись фінансової дисципліни, зберігати матеріальну базу;

    – забезпечувати видачу здобувачам освіти документів про освіту встановленого зразка;

    – здійснювати інші повноваження, делеговані засновниками або уповноваженим ними органом управління освітою.

    1.15. Соціально-педагогічний патронаж в гімназії здійснює соціальний педагог.

    1.16. Медичне обслуговування учнів здійснюється медичними працівниками, які входять до штату закладів охорони здоров’я згідно законодавства.

    1.17. Взаємовідносини гімназії з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладені між ними.

    1.18. Гімназія може мати власну символіку: гімн, герб, прапор та інші атрибути, що відображають специфіку освітнього процесу закладу.

    ІІ. Організація освітнього процесу

    2.1. Гімназія проводить освітню діяльність на певному рівні загальної середньої освіти, за умови наявності відповідної ліцензії, виданої в установленому законодавством порядку.

    Освітній процес у гімназії здійснюється за денною формою здобуття освіти, також гімназія може створювати у своєму складі класи (групи) з очною (денною), дистанційною, мережевою формою навчання, класи (групи) з поглибленим вивченням окремих предметів, спеціальні та інклюзивні класи для навчання дітей з особливими освітніми потребами. Гімназія може організовувати такі форми індивідуального здобуття освіти як педагогічний патронаж, сімейна (домашня) освіта.  Індивідуальна, інклюзивна форми здобуття освіти у гімназії організовуються відповідно до положень про форми здобуття повної загальної середньої освіти, які затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері освіти.
    Гімназія для здійснення статутної діяльності може на договірних засадах об’єднуватися з іншими юридичними особами, створюючи освітні, освітньо-наукові, наукові, освітньо-виробничі та інші об’єднання, кожен із учасників яких зберігає статус юридичної особи.

    2.2. Гімназія планує свою роботу самостійно, відповідно до перспективного та річного планів. Плани роботи затверджуються педагогічною радою гімназії.

    2.3. Освітній процес у гімназії здійснюється відповідно до освітньої (освітніх) програми (програм), розроблених та затверджених відповідно до порядку, визначеного законодавством.
    2.4. Гімназія забезпечує відповідність рівня загальної середньої освіти Державним стандартам освіти, єдність навчання і виховання.

    2.5. Гімназія працює за навчальними програмами, підручниками, посібниками, що мають відповідний гриф центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері освіти, і забезпечує виконання освітніх завдань на кожному ступені навчання відповідно до Державних стандартів, вікових особливостей та природних здібностей дітей.

    2.6. Гімназія обирає форми, засоби і методи навчання та виховання відповідно до Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» та Статуту з урахуванням специфіки закладу та інших особливостей організації освітнього процесу.

    2.7. Наповнюваність класів гімназії не може становити  менше 5 учнів та більше: 24 учнів у початковій школі гімназії ; 30 учнів, які здобувають базову середню освіту. Зменшення кількості учнів у класі протягом року не є підставою для припинення функціонування цього класу до закінчення навчального року.

    2.8. Поділ класів на групи для вивчення окремих предметів у гімназії здійснюється згідно законодавства.

    2.9. Гімназія створює умови для здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами. Навчання та виховання осіб з особливими освітніми потребами здійснюється за рахунок коштів освітніх субвенцій, державного та місцевих бюджетів, інших джерел, не заборонених законодавством, у тому числі з урахуванням потреб дитини, визначених в індивідуальній програмі розвитку.

    2.10. За письмовими зверненнями батьків, інших законних представників учнів та відповідно до рішення засновника у гімназії можуть функціонувати групи подовженого дня.

    2.11. Зарахування учнів до гімназії проводиться наказом директора, що видається на підставі заяви, копії свідоцтва про народження дитини, за наявності медичної довідки встановленого зразка і відповідного документа про освіту (крім учнів першого класу) згідно законодавства.

    2.12. Порядок зарахування, відрахування та переведення учнів затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері освіти.

    2.13. Навчальний рік розпочинається у День знань і закінчується не пізніше 1 липня наступного року.

    Структура навчального року, тривалість навчального тижня, дня, занять, відпочинку між ними, інші форми організації освітнього процесу встановлюються гімназією у межах часу, передбаченого освітньою програмою.

    Тривалість канікул протягом навчального року не може бути меншою 30 календарних днів.

    Організація освітнього процесу не повинна призводити до перевантаження учнів та має забезпечувати безпечні та нешкідливі умови здобуття освіти.

    2.14. Тривалість уроків у гімназії становить: у перших класах – 35 хвилин, у 2-4 класах – 40 хвилин, у 5-9 класах – 45 хвилин. Гімназія може обрати інші, крім уроку, форми організації освітнього процесу.

    Тривалість перерв між уроками встановлюється з урахуванням потреби в організації активного відпочинку і харчування учнів, але не менш як 10 хвилин, великої перерви (після другого або третього уроку) – не менш як 20 хвилин.

    2.15. Режим роботи гімназії визначається на основі відповідних нормативно-правових актів. Розклад уроків складається відповідно до навчальних планів гімназії з дотриманням педагогічних та санітарно-гігієнічних вимог і затверджується директором.

    2.16. Зміст, обсяг і характер домашніх завдань з кожного предмету визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням індивідуальних особливостей учнів. Домашні завдання учням 1-х класів не задаються.

    2.17. Окрім різних форм обов’язкових навчальних занять, у гімназії проводяться індивідуальні, групові, факультативні, курси за вибором та позакласні заняття та заходи, що передбачені навчальним планом чи річним планом роботи гімназії і спрямовані на задоволення освітніх інтересів учнів та на розвиток їх творчих здібностей, нахилів і обдарувань.

    2.18. Відволікання учнів від навчальних занять для провадження інших видів діяльності забороняється (крім випадків, передбачених законодавством).

    2.19. Залучення учнів до видів діяльності, не передбачених навчальним планом та річним планом роботи гімназії, дозволяється лише за їх згодою та згодою батьків або осіб, які їх замінюють.

    2.20. Під час оцінювання рівня досягнень здобувачів освіти використовується формувальне, підсумкове, вербальне та оцінювання за 12-бальною системою відповідно до Критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів, визначених центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері освіти.

    Облік навчальних досягнень учнів протягом навчального року здійснюється у класних журналах, інструкції про ведення яких затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері освіти.

    Результати навчальної діяльності за рік заносяться до особових справ учнів.

    2.21. Результати навчання учнів на рівні початкової і базової середньої освіти оцінюються шляхом державної підсумкової атестації, яка може здійснюватися в різних формах, визначених законодавством.

    2.22. За результатами навчання учням або випускникам видається відповідний документ згідно законодавства.

    За успіхи у навчанні для учнів встановлюються різні форми морального і матеріального заохочення:

    – похвальний лист «За високі досягнення у навчанні»;

    – свідоцтво про здобуття базової середньої освіти з відзнакою.

    2.23. Виховання учнів у гімназії здійснюється в процесі урочної, позаурочної та позашкільної роботи з ними.

    Цілі виховного процесу в гімназії визначаються на основі принципів, закладених у Конституції, законах та інших нормативно-правових актах України.

    2.24. У гімназії забороняється утворення і діяльність організаційних структур політичних партій, а також релігійних організацій і воєнізованих формувань.

    2.25. Примусове залучення учнів гімназії до вступу в будь-які об’єднання громадян, релігійні організації і воєнізовані формування забороняється.

    2.26. Дисципліна в гімназії дотримується на основі взаємоповаги усіх учасників освітнього процесу, дотримання правил внутрішнього розпорядку та цього Статуту. Застосування методів фізичного та психічного насильства забороняється.

    ІІІ. Учасники освітнього процесу

    3.1. Учасниками освітнього процесу в гімназії є:

    – учні;                                                      

    – керівники;

    – педагогічні працівники, бібліотекарі, керівники гуртків;

    – інші спеціалісти закладу;

    – батьки або особи, які їх замінюють.

    3.2. Статус, права та обов’язки учасників освітнього процесу визначаються Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», іншими законодавчими актами, Статутом, правилами внутрішнього розпорядку.

    3.3. Учні мають право на:

    – навчання впродовж життя та академічну мобільність;

    – індивідуальну освітню траєкторію, що реалізується, зокрема, через вільний вибір видів, форм і темпу здобуття освіти, запропонованих гімназією освітніх програм, навчальних дисциплін та рівня їх складності, методів і засобів навчання;

    – якісні освітні послуги;

    – справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання;

    – відзначення успіхів у своїй діяльності;

    – свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної, просвітницької, наукової і науково-технічної діяльності тощо;

    – безпечні та нешкідливі умови навчання, утримання і праці;

    – повагу людської гідності;

    – захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю;

    – користування бібліотекою, навчальною, науковою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою гімназії та послугами її структурних підрозділів у порядку, встановленому гімназією відповідно до спеціальних законів;

    – доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі та дослідницькій діяльності;

    – трудову діяльність у позанавчальний час;

    – особисту або через своїх законних представників участь у громадському самоврядуванні та управлінні гімназією;

    – інші необхідні умови для здобуття освіти, у тому числі для осіб з особливими освітніми потребами та із соціально незахищених верств населення.

    3.4. Учні зобов’язані:

    – виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності), дотримуючись принципу академічної доброчесності, та досягти результатів навчання, передбачених стандартом освіти для відповідного рівня освіти;

    – поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;

    – відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля;

    – без поважних причин не пропускати та не запізнюватись на уроки;

    – дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку гімназії, а також умов договору про надання освітніх послуг (за його наявності).

    3.5. Учні залучаються за їх згодою та згодою батьків або осіб, які їх замінюють, до самообслуговування, різних видів суспільно корисної праці відповідно до цього Статуту і правил внутрішнього розпорядку з урахуванням віку, статі, фізичних можливостей.

    3.6. Діти з особливими освітніми потребами забезпечуються допоміжними засобами для навчання в гімназії у порядку встановленому Кабінетом Міністрів України.

    3.7. Педагогічним працівником повинна бути особа з високими моральними якостями, яка має відповідну педагогічну освіту та/або професійну кваліфікацію педагогічного працівника, належний рівень професійної підготовки, здійснює педагогічну діяльність, забезпечує результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров’я якої дозволяє виконувати професійні обов’язки в гімназії.

    3.8. Педагогічні працівники мають право на:

    – академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі;

    – педагогічну ініціативу;

    – розроблення та впровадження авторських навчальних програм, проектів, освітніх методик і технологій, методів і засобів, насамперед методик компетентнісного навчання;

    – користування інфраструктурою гімназії в установленому порядку;

    – підвищення кваліфікації, перепідготовку;

    – вільний вибір освітніх програм, форм навчання, закладів освіти, установ і організацій, інших суб’єктів освітньої діяльності, що здійснюють підвищення кваліфікації та перепідготовку педагогічних працівників;

    – доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі;
    – відзначення успіхів у своїй професійній діяльності;

    – справедливе та об’єктивне оцінювання своєї професійної діяльності;

    – захист професійної честі та гідності;

    – індивідуальну освітню діяльність за межами гімназії;

    – безпечні і нешкідливі умови праці;

    – подовжену оплачувану відпустку;

    – участь у громадському самоврядуванні гімназії;

    – участь у роботі колегіальних органів управління гімназії.

    3.9. Педагогічні працівники зобов’язані:

    – постійно підвищувати свій професійний і загальнокультурний рівні та педагогічну майстерність;
    – виконувати освітню програму для досягнення учнями передбачених нею результатів навчання;
    – сприяти розвитку здібностей учнів, формуванню навичок здорового способу життя, дбати про їхнє фізичне і психічне здоров’я;

    – дотримуватися академічної доброчесності та забезпечувати її дотримання учнями в освітньому процесі та дослідницькій діяльності;

    – дотримуватися педагогічної етики;

    – поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу;

    – настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;

    – формувати в учнів усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;

    – виховувати в учнів повагу до державної мови та державних символів, національних, історичних, культурних цінностей, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання та навколишнього природного середовища України;

    – формувати в учнів прагнення до взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;

    – захищати учнів під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю учня, запобігати вживанню ними та іншими особами на території закладу алкогольних напоїв, наркотичних засобів, іншим шкідливим звичкам;

    – додержуватися Статуту та правил внутрішнього розпорядку гімназії, виконувати свої посадові обов’язки;

    – щорічно підвищувати кваліфікацію відповідно до Закону України «Про освіту»;

    – атестуватися, як правило, один раз на п’ять років відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників.

    3.10. Навантаження педагогічних працівників встановлюється у порядку визначеному чинним законодавством.

    3.11. Відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків на виконання робіт, не передбачених трудовим договором, без згоди педагогічного працівника не допускається. Відмова педагогічного працівника від виконання робіт, не передбачених трудовим договором, не може бути підставою для його звільнення з посади, крім випадків, встановлених законодавством.

    3.12. Права і обов’язки інших працівників регулюються трудовим законодавством, Статутом та правилами внутрішнього розпорядку.

    3.13. Батьки та особи, які їх замінюють, мають право:

    – вибирати заклад та форми навчання для неповнолітніх дітей;

    – приймати рішення щодо участі дитини в інноваційній діяльності;

    – обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування;

    – звертатися до відповідних органів управління освітою з питань навчання і виховання дітей;

    – захищати законні інтереси дітей;

    – брати участь у заходах, спрямованих на поліпшення організації освітнього процесу та зміцнення матеріально-технічної бази гімназії.

    3.14. Батьки та особи, які їх замінюють, несуть відповідальність за здобуття учнями початкової та базової середньої освіти і зобов’язані:

    – виховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоров’я, здоров’я оточуючих і довкілля;

    – сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання;

    – поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;

    – дбати про фізичне і психічне здоров’я дитини, сприяти розвитку її здібностей, формувати навички здорового способу життя;

    – формувати у дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами, представниками різних політичних і релігійних поглядів та культурних традицій, різного соціального походження, сімейного та майнового стану;

    – настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;

    – формувати у дітей усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати її суверенітет і територіальну цілісність;

    – виховувати у дитини повагу до державної мови та державних символів, національних, історичних, культурних цінностей, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України;

    – дотримуватися Статуту, правил внутрішнього розпорядку, а також умов договору про надання освітніх послуг (за наявності);

    – забезпечити дитину навчальним приладдям;

    – відшкодовувати збитки, завдані їхніми дітьми;

    – інші права та обов’язки батьків і осіб, які їх замінюють, визначаються Законом України «Про повну загальну середню освіту».

    3.15. У разі невиконання батьками та особами, які їх замінюють, обов’язків, передбачених законодавством, гімназія може порушувати в установленому порядку клопотання про відповідальність таких осіб, у тому числі позбавлення їх батьківських прав.
    3.16. За невиконання учасниками освітнього процесу своїх обов’язків, порушення Статуту, правил внутрішнього розпорядку на них можуть накладатися стягнення відповідно до законодавства.

    ІV. Державний стандарт

    4.1. Гімназія створює умови для досягнення учнями результатів навчання та виконання Державних стандартів початкової, базової середньої освіти.

    4.2. Процедура досягнення учнями результатів навчання, передбачених у відповідному Державному стандарті початкової та базової середньої освіти, визначається освітньою (освітніми) програмою (програмами) гімназії.

    Для забезпечення досягнення особами з особливими освітніми потребами результатів навчання, передбачених у відповідному Державному стандарті початкової  та базової  середньої освіти, до штату гімназії може вводитись посада асистента вчителя.

    4.3. Контроль за відповідністю освітнього рівня учнів вимогам Державного стандарту початкової та базової середньої освіти здійснюється шляхом їх державної підсумкової атестації. Поточне та підсумкове оцінювання знань учнів та вибір їх форм, змісту та способу здійснює гімназія.
    4.4. Система забезпечення якості освіти в гімназії може включати:

    – стратегію та процедури забезпечення якості освіти;

    – систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;

    – оприлюднені критерії, правила і процедури оцінювання учнів;

    – оприлюднені критерії, правила і процедури оцінювання професійної діяльності педагогічних працівників;

    – оприлюднені критерії, правила і процедури оцінювання управлінської діяльності керівних працівників;
    – забезпечення наявності необхідних ресурсів для організації освітнього процесу, в тому числі для самостійної роботи учнів;

    – забезпечення наявності інформаційних систем для ефективного управління;

    – створення інклюзивного освітнього середовища, універсального дизайну та розумного пристосування;

    – інші процедури та заходи, що визначаються законами або документами гімназії.

    4.5. Учасники освітнього процесу гімназії зобов’язані дотримуватись академічної доброчесності.
    4.6. Гімназія має право ініціювати акредитацію освітньої (освітніх) програми (програм) відповідно до законодавства.

    4.7. На добровільних засадах виключно за ініціативою педагогічного працівника відбувається сертифікація, якщо інше не буде передбачено відповідними нормативними документами. За результатами успішного проходження сертифікації педагогічному працівнику видається сертифікат, який є дійсним упродовж визначених законодавством років. Успішне проходження сертифікації зараховується як проходження атестації педагогічним працівником.

    V. Управління гімназією та
    громадське самоврядування в гімназії


    5.1. Управління гімназією в межах повноважень, визначених законами та Статутом, здійснюють:
    – засновник;
    – директор;
    – педагогічна рада;
    – збори колективу;
    – інші органи громадського самоврядування учасників освітнього процесу.
    Трудові відносини в системі загальної середньої освіти регулюються законодавством України про працю, Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» та іншими нормативно-правовими актами.

    5.2. Засновник може створювати уповноважений орган або делегувати свої повноваження уповноваженому органу шляхом укладання угод.
    5.3. Засновник закладу загальної середньої освіти або уповноважений ним орган (посадова особа):

    затверджує статут (його нову редакцію), укладає засновницький договір у випадках, визначених законом;

    затверджує положення про конкурс на посаду керівника закладу загальної середньої освіти та склад конкурсної комісії;

    приймає рішення про проведення конкурсу на посаду керівника закладу загальної середньої освіти;

    затверджує за поданням закладу загальної середньої освіти стратегію розвитку такого закладу;

    фінансує виконання стратегії розвитку закладу загальної середньої освіти (крім приватних та корпоративних закладів загальної середньої освіти), у тому числі здійснення інноваційної діяльності закладом освіти;

    утворює та ліквідує структурні підрозділи у заснованих ним закладах загальної середньої освіти;

    здійснює контроль за використанням закладом загальної середньої освіти публічних коштів;

    здійснює контроль за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримінації) за ознаками віку, статі, раси, кольору шкіри, стану здоров’я, інвалідності, особливих освітніх потреб, громадянства, національності, політичних, релігійних чи інших переконань, місця проживання, мови спілкування, походження, сімейного, соціального та майнового стану, складних життєвих обставин, наявності судимості та іншими ознаками;

    затверджує кошторис закладу загальної середньої освіти, у тому числі обсяг коштів, що передбачається на підвищення кваліфікації педагогічних працівників, та контролює його виконання;

    реалізує інші права, передбачені цим Законом та іншими актами законодавства.

    5.4. Засновник гімназії зобов’язаний:

     - забезпечити утримання та розвиток матеріально-технічної бази заснованої ним гімназії на рівні, достатньому для виконання вимог стандартів освіти та ліцензійних умов;

     - у разі реорганізації чи ліквідації гімназії забезпечити здобувачам освіти можливість продовжити навчання на відповідному рівні освіти;

    - забезпечити відповідно до законодавства створення в гімназії безперешкодного середовища для учасників освітнього процесу.
    5.5. Уповноважений орган:

    • здійснює контроль за дотриманням установчих документів гімназії, визначає форми контролю за діяльністю керівника гімназії;
    • здійснює контроль за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримінації) за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, сімейного та майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками;
    • приймає фінансовий звіт гімназії у порядку, визначеному законодавством;
    • здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю гімназії;
    • реалізує інші права, передбачені законодавством та статутом гімназії;
    • укладає строковий трудовий договір (контракт) з керівником гімназії, обраним (призначеним) у порядку, встановленому законодавством та Статутом;
    • розриває строковий трудовий договори (контракти) з керівниками закладів освіти з підстав та у порядку, визначених законодавством та установчими документами закладів освіти.
      1. Засновник та уповноважений орган не мають права втручатися в діяльність гімназії, що здійснюється нею у межах її автономних прав, визначених законом та установчими документами.
      2. Керівництво гімназією здійснює директор, повноваження якого визначаються Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», Статутом та трудовим договором.
      3. Директор призначається та звільняється з посади рішенням засновника або уповноваженого ним органу. Призначення на посаду здійснюється за результатами конкурсного відбору строком на шість років (строком на два роки – для особи, яка призначається на посаду керівника закладу загальної середньої освіти вперше) на підставі рішення конкурсної комісії, відповідно до Положення про конкурс на посаду керівника закладу освіти.

    Додаткові кваліфікаційні вимоги до керівника та порядок його обрання (призначення) визначаються законами України та (або) Положенням про конкурс на посаду керівника закладу загальної середньої освіти.

      1. Директор зобов’язаний:
    • виконувати Закони «Про повну загальну середню освіту», «Про освіту» та інші акти законодавства, а також забезпечувати та контролювати їх виконання працівниками закладу, зокрема в частині організації освітнього процесу державною мовою;
    • планувати та організовувати діяльність закладу загальної середньої освіти;
    • розробляти проект кошторису та подавати його засновнику або уповноваженому ним органу на затвердження;
    • надавати щороку засновнику пропозиції щодо обсягу коштів, необхідних для підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
    • Бесплатный конструктор сайтов - uCozCopyright MyCorp © 2024